آیا جیوه قرمز خطرناکه

جیوه قرمز، یک ماده منفجره شیمیایی منحصر به فرد قدرتمند که توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان افسانه رد شده است، می تواند واقعی باشد و می تواند تهدیدی جدی برای تلاش های جهان برای کنترل گسترش سلاح های هسته ای باشد. اطلاعات جدیدی که از آفریقای جنوبی، روسیه و ایالات متحده به بیرون درز کرده است، دانشمندان برجسته تسلیحات هسته ای را متقاعد کرده است که خطرات احتمالی این مواد شیمیایی اکنون باید جدی گرفته شود. در این میان نگاهی به جیوه در تلویزیون توشیبا داشته باشیم.

دانشمندان از جمله سام کوهن، فیزیکدان هسته ای آمریکایی که بمب نوترونی را اختراع کرد، و فرانک بارنابی، مدیر سابق موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، نگران هستند که جیوه قرمز بتواند ساختن را برای کشورها یا گروه های تروریستی بسیار آسان کند. سلاح های همجوشی گرما هسته ای کوچک اما مرگبار. آنها خواستار برگزاری کنفرانس 178 کشور در مورد آینده معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای هستند که قرار است تا دو هفته دیگر در نیویورک به پایان برسد تا کنترل های سخت تری بر تجارت بین المللی تریتیوم، یکی از مواد اولیه بمب همجوشی، اعمال کنند. در این میان نگاهی به لباس مجلسی کوتاه داشته باشیم.

کوهن که در دهه 1940 بر روی پروژه منهتن برای ساخت بمب اتمی کار می کرد و به مدت 20 سال مشاور تسلیحات هسته ای دولت ایالات متحده با شرکت رند بود، می گوید: “من نمی خواهم ملودرامیک به نظر برسم.” اما جیوه قرمز واقعی است و وحشتناک است. من فکر می کنم این بخشی از یک سلاح تروریستی است که به طور بالقوه پایان جامعه سازمان یافته را نشان می دهد. او ادعا می کند که می توان از آن برای ساخت بمب نوترونی به اندازه بیسبال استفاده کرد که قادر است همه را در فاصله 600 متری انفجار بکشد. در این میان نگاهی به برای چاق شدن کودک 7 ساله داشته باشیم.

بارنابی، یک تحلیلگر معتبر تسلیحات هسته ای که در شش سال گذشته در مورد جیوه قرمز تحقیق کرده است، محتاط تر است. او می‌پذیرد که موارد زیادی وجود داشته است که در آن پیشنهادهای جیوه قرمز برای فروش با قیمت‌های هنگفت فریب‌کاری بوده است. اما او معتقد است «بر اساس توازن احتمالات» که یک ماده منفجره قوی مبتنی بر جیوه که می تواند طراحی سلاح های هسته ای را متحول کند در داخل اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شده است. در این میان نگاهی به اراد برندینگ داشته باشیم.

  • منابع:
  1. mercury
  • تبلیغات:
  1. انواع مختلف فلفل دلمه ای چیست؟
  2. دستکش کار و فواید آن!
  3. دستکش کارهای چرم!
  4. نوشته بر روی لباس افراد!