حقایق جالب در مورد لباس

با گذشت زمان، تلاشی برای یک سیلوئت ظریف و ظریف به وجود آمد – تلاشی که با مرحله جدیدی در هنر کلاسیک همراه بود. کت‌های فانتزی عادت کاهش یافت و کناره‌های لباس به آرامی به سمت پایین خم شد. در طول دهه 1770 یک لباس حتی باریکتر به نام دمپایی در انگلستان ظاهر شد.

در نیمه دوم قرن هجدهم، انواع مختلفی از لباس های بیرونی توسعه یافت. نمونه های اولیه پالتوهای قرن 19 و 20 ظاهر شد. اینها شامل ردینگوت (یا کت سواری – کت بلند) و کریک (لباس دو سینه با دو یا سه شنل سرشانه) بود که منشأ هر دوی آنها انگلستان بود. در اوایل قرن هجدهم، مدهای مردانه از ابریشم رنگارنگ، مخمل و در زمستان از پارچه‌های پشمی ساخته می‌شد. در اواخر قرن هجدهم، لباس ها عمدتاً از پشم ساخته می شدند که در ابتدا با رنگ های روشن و ملایم و بعداً با رنگ های تیره و تیره مشخص می شد. در این میان نگاهی به جیوه در تلویزیون توشیبا داشته باشیم.

زن اشرافی قرن هجدهم هنوز یک حلقه یا پنیر (سبدی با پوشش مو یا کتان) می پوشید، اما اکنون یک لباس پویا ایجاد شده است. خصیصه ظریف و حساس لباس زنانه، زیبایی‌شناسی روکوکو را منعکس می‌کند. لباس زنانه از سال‌های 1720 تا 1740، با فرم‌های درشت آن که با دکلته‌ای درام به تصویر کشیده می‌شد، بر کل این چهره تأکیدی نداشت. توجه روی صورت، گردن و دست‌ها متمرکز بود که در میان توری‌های توری ضعیف و ظریف به نظر می‌رسیدند.

خط کمر کمی در جلو قرار داشت اما در پشت در چین‌های پهن پارچه‌ای که آزادانه می‌افتادند که قطاری را تشکیل می‌داد ناپدید می‌شد. متحرک و پر از بازی نور و سایه، این انبوه پارچه، یا شلوغی، با دامن صافی که آزادانه روی تابه قرار داشت، در تضاد بود. چین‌های شلوغی وقتی زن راه می‌رفت، جلوه‌ای پویا و موجی ایجاد می‌کرد. در این میان نگاهی به برای چاق شدن کودک 7 ساله داشته باشیم.

در طول دهه‌های 1750 و 1760، با توسعه بیشتر سبک روکوکو، لباس‌های زنانه کوتاه‌تر و گشادتر شدند و پارچه‌ها، چین‌ها و روکش‌های فراوانی پیدا کردند. از پارچه های سبک، به عنوان مثال، تافته و ساتن خوب استفاده می شد. لباس‌ها به رنگ‌های پاستلی ملایم (زرد، آبی روشن، سبز) و طرح‌های کوچک (دسته گل، گلدسته، گل) بودند. رنگ های روشن با جوراب های سفید و کفش های ظریف و رنگ روشن روی پاشنه های بلند و منحنی هماهنگ شده است. در نتیجه نفوذ انگلیسی، تغییرات مهمی در لباس زنانه در طول دهه 1780 رخ داد. پنیر از کار افتاد و خطوط آرام غالب شد.

لباس ژاکوبن ها که در طول انقلاب کبیر فرانسه ظاهر شد، نقش عمده ای در توسعه لباس مردانه قرن نوزدهم ایفا کرد. ژاکوبن ها شلوار بلند، کارماگنول، پیراهن (اغلب با یک کراوات گشاد از نوع روسری) و روژ کلاه می پوشیدند. روند کلاسیک متعاقباً منجر به پذیرش انواع لباس یونانی-رومی و بعداً به ایجاد اشکال اصلی بر اساس آنها شد. لباس های زنانه دارای تناسبات واضح و خطوط صاف بود. خط کمر بلند بود و دامن بلند جلو باریک و قطار آزادانه ای داشت. این لباس‌ها معمولاً از خراطین نخی سفید و ظریف ساخته می‌شد و با شال‌های پشمی رنگی پوشیده می‌شد که عملکردی مشابه هیمتیون و پالیوم داشت. در این میان نگاهی به اراد برندینگ داشته باشیم.

شکل گیری یک لباس شهری استاندارد اروپایی در قرن 19 تکمیل شد. تولید انبوه لباس‌های ارزان قیمت، لباس‌های مد روز را برای اقشار وسیع شهرنشینان و ساکنان روستایی، از حدود سال 1850 آغاز کرد. تغییرات در مد اساساً بر لباس زنانه تأثیر گذاشت. (در دوران فئودالیسم، لباس مردانه جایگاه غالب را اشغال کرده بود و بیشتر از لباس زنان تغییر می کرد.) فرانسه همچنان مدهای زنانه را دیکته می کرد، در حالی که مدهای انگلیسی به سبک مردان در سراسر اروپا تبدیل شد. در این میان نگاهی به لباس مجلسی کوتاه داشته باشیم.

نقش مهم تاجر در جامعه بورژوایی بر لباس مردانه در قرن نوزدهم تأثیر گذاشت. در نیمه اول قرن، لباسی که تجار می پوشیدند از پارچه های پشمی ساخته می شد و رنگ آن محدود بود. این شامل یک ردینگوت، یک جلیقه و یک شلوار بلند بود. یک دمپایی که با شلوارهای رنگ روشن و جلیقه پوشیده می شد، به عنوان لباس روزمره استفاده می شد. عناصر اصلی این لباس کلاه و دستکش بود. سادگی کلاسیک و ریاضت خط از ویژگی های لباس مردانه ای بود که در دهه اول قرن نوزدهم پوشیده می شد.

  • منابع:
  1. Clothing
  • تبلیغات:
  1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
  2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
  3. فردی که با فروش کلیه خود توانست پولدار شود!
  4. پکیج و رادیاتورهای ترکیبی الکتریکی EHC