خرما شکلاتی تنگسیر و ماجرای صادرات عجیب آن

درمان ناراحتی های روده ای
فواید خرما قطعا زیاد است. به خصوص فیبر موجود در آن تاثیر بسیار مثبتی بر روده و دستگاه گوارش ما دارد. فیبر و پلی فنول های موجود در آن از تشکیل باکتری هایی که در روده پخش می شوند جلوگیری می کند و به سالم سازی روده ها کمک می کند. در مقاله فوق نیز اشاره کردیم که با مصرف خرما می توان از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری کرد.

سلامت پوست
سلامت پوست
شاتر استاک

ویتامین C و D نیز به مقدار زیادی در خرما یافت می شود. بنابراین، به حفظ سلامت پوست کمک می کند (1) . خرما همچنین سرشار از عناصر ضد پیری است. عصاره دانه خرما حاوی فیتوهورمون است که به عنوان ضد پیری عمل می کند. این عصاره برای از بین بردن چین و چروک کار می کند.

سلامت مو
خرما برای مو نیز بسیار مفید است، خرما شکلاتی تنگسیر سرشار از آهن است و می تواند گردش خون را در پوست سر تقویت کند که به نوبه خود به رشد مو کمک می کند.

همچنین ویتامین E موجود در آن نیز می تواند برای رشد موهای شما بسیار مفید باشد، اما هنوز مطالعات علمی در این مورد انجام نشده است. در عین حال، اعتقاد بر این است که مصرف منظم خرما می تواند از سفید شدن موها نیز جلوگیری کند.

پس از دانستن فواید خرما، حالا بیایید در مورد عناصر غذایی موجود در آن صحبت کنیم.

ارزش غذایی خرما
خرما سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین برای بدن ما بسیار مهم تلقی می شود. قبلاً در مورد فواید خرما به شما گفته ایم. اکنون می توانید از جدول زیر بدانید که کدام مواد مغذی در خرما وجود دارد (49) .

مواد مغذی قیمت هر 100 گرم
اب 21.32 گرم
انرژی 277 کیلو لیتر
کربوهیدرات ها 74.97 گرم
پروتئین 1.81 سال
کل چربی (چربی) 0.15 گرم
کلسترول 74.97 گرم
فیبر (کل رژیمی) 6.7 گرم
قند 66.47 گرم
مواد معدنی
کلسیم 64 میلی گرم
اهن 0.90 میلی گرم
منیزیم 54 میلی گرم
فسفر 62 میلی گرم
پتاسیم 696 میلی گرم
سدیم 1 میلی گرم
فلز روی 0.44 میلی گرم
ویتامین ها
تیامین 0.050 میلی گرم
ریبوفلاوین 0.060 میلی گرم
نیاسین 1.610 میلی گرم
ویتامین B-6 0.249 میلی گرم
فولات، DFE 15 میکروگرم
ویتامین A، RAE 7 میکروگرم
ویتامین A، I U 149 IU
ویتامین K (فیلوکینون) 2.7 میکروگرم