خوراک دام و طیور اصفهان بعد از شیر مادر از نظر تغذیه کامل است

در علوفه ما طیف گسترده ای از گیاهان را پوشش می دهیم: چمن، بذر کتان، یونجه (Medicago sativa)، کاسنی، حبوبات، براسیکا و غیره. تنوع علوفه با کیفیت غذای مصرفی در آن منطقه مرتبط است (هرچه تنوع غذایی بیشتر باشد – بهتر). بسیاری از مرغداران از این امر حمایت می کنند که اگر در طول سال علوفه کافی در مزرعه وجود دارد، برای خوردن مرغ ها علوفه تهیه کنید.

در نتیجه، در اکثر موارد ما باید مقادیر کافی خوراک دام و طیور اصفهان تجاری را داشته باشیم تا جوجه ها را با یک خوراک تغذیه ای متعادل با سطوح پروتئین و فیبر کافی تامین کنیم.

نیازی به دادن چیزی جز کاه و دانه ذرت نیست. بسیاری از کشاورزان از قاب مرغ استفاده می کنند زیرا این کار باعث می شود تا در یک فضای کوچک علف تازه به جوجه ها را آسان و راحت می کنند.

قاب های مرغ در واقع تخت های برجسته ای هستند که با پارچه سیمی محکم شده اند. جوجه ها می توانند قسمت بالای ساقه را بخورند، در حالی که ریشه گیاهان محافظت می شود، به طوری که گیاهان می توانند در عرض چند روز دوباره رشد کنند.

با این حال، اجازه دادن به جوجه های شما از خوردن یک گیاه ناشناخته بی خطر نیست. هنگام پرورش جوجه به شما توصیه می شود که هر گونه گیاه شب بو (گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و …) را از مزرعه خود حذف کنید زیرا برگ ها و سایر قسمت های آن برای مرغ سمی است.

سایر گیاهان زینتی (آزالیا) و درختچه‌ها نیز برای جوجه‌ها سمی هستند و اگر حتی یک برگ کوچک بخورند، می‌توانند تهدید کننده زندگی باشند.

اگرچه مزرعه ای با پوشش گیاهی غنی و متنوع منبع غذایی بسیار خوبی است، اما به خاطر داشته باشید که در روزهای سرد زمستان، به احتمال بسیار زیاد در اکثر مواقع جوجه ها از لانه خود بیرون نمی آیند، حتی اگر مزرعه شما پوشش گیاهی زیادی داشته باشید و حتی اگر در انبار را باز بگذارید.