رادیاتور در خودرو چگونه کار می کند

رادیاتور تنها بخشی از یک سیستم خنک کننده پیچیده است که برای نگه داشتن موتور خودرو در دمای مناسب طراحی شده است.

رادیاتور در اصل یک مبدل حرارتی است که شامل دو مخزن آب است که توسط هسته ای متشکل از هزاران لوله باریک به هم متصل شده اند.در این میان نگاهی به یک لیتر چند لیوان است داشته باشیم.

مایع خنک کننده داغ موتور از طریق یک مخزن و سپس از طریق هسته پمپ می شود.

همانطور که ماشین به جلو حرکت می کند، هوای سرد بین این هزاران لوله باریک وارد می شود و در این فرآیند گرما را از مایع خنک کننده خارج می کند.

سپس مایع خنک شده از انتهای دیگر رادیاتور خارج شده و به موتور باز می گردد.در این میان نگاهی به آموزش بستن روسری لاکچری داشته باشیم.

از طریق کانال های متعددی که در بلوک موتور و سرسیلندر بریده شده اند حرکت می کند و بنابراین ساختار موتور و همچنین روغن را خنک می کند.

رادیاتور ماشین شما چیست (و چه کار می کند)
راندمان رادیاتورها در طول سال‌ها با افزودن فن‌هایی که با ترموستاتیک کنترل می‌شوند، افزایش یافته است، که وقتی ماشین در هوای گرم ساکن است، هوا را از داخل رادیاتور عبور می‌دهد.

با این حال، برای به دست آوردن حداکثر جریان هوا در هنگام حرکت، یک رادیاتور معمولاً در قسمت جلویی خودرو نصب می شود.

با این حال، رندرها در برابر زباله‌های جاده‌ای مانند سنگ، چوب یا حتی حیوانات کوچک و پرندگان آسیب‌پذیر هستند.در این میان نگاهی به مدل لباس مجلسی حریر شیشه ای داشته باشیم.

حتی اگر ضربه‌های ناشی از ریزه‌های جاده واقعاً رادیاتور را سوراخ نکند، می‌تواند لوله‌های بی‌شماری را در هسته رادیاتور خم کند و جریان آب را از طریق آنها محدود کند و بر راندمان خنک‌کننده رادیاتور در کل تأثیر منفی بگذارد.

یک راه برای تشخیص اینکه آیا رادیاتور ماشین شما آنطور که باید کار نمی کند این است که به سادگی به دماسنج ماشین نگاه کنید. اگر موتور در دمای بالاتر شروع به کار کند، رادیاتور ممکن است آسیب ببیند.در این میان نگاهی به شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک داشته باشیم.

راه دیگر برای تشخیص اینکه آیا رادیاتور کمتر از حداکثر راندمان است این است که آیا فن حتی زمانی که دمای محیط آنقدر گرم نیست کار می کند یا خیر.

  • منابع:
  1. Beginner’s Guide: What Is the Radiator (and What Does It Do)?
  • تبلیغات:
  1. خاصیت یک کف دست خرما
  2. پیدا شدن حوله ای عجیب در خانه ارواح!
  3. نمودار جریان برای تهیه شیر کنجد
  4. دستگاه پرکن مایعات دمیرکو صنعت یگانه