سرامیک طرح فرش که با صدای گریه صاحبخانه شکست

تمیز کردن کاشی کف با برس تمیز کننده آبی
نحوه تمیز کردن دوغاب کاشی
راز واقعی یک کف کاشی و سرامیک طرح فرش زیبا، دوغاب تمیز است . از آنجایی که دوغاب متخلخل است و چربی و سایر لکه ها را جذب می کند، تمیز نگه داشتن آن دشوار است. در اینجا نحوه تبدیل دوغاب خود به شکل جدید آمده است:

یک پاک کننده دوغاب DIY درست کنید: پاک کننده های تجاری را کنار بگذارید و در عوض خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید.
دوغاب اسکراب: آن را روی لکه بمالید، بگذارید یک شب بماند، سپس صبح آن را با یک برس نایلونی سفت (9 دلار، Walmart ) بشویید (یک برس فلزی به دوغاب آسیب می رساند). در صورت لزوم تکرار کنید.
دوغاب مهر و موم: یک سیلر مبتنی بر سیلیکون (35 دلار، Home Depot ) روی دوغاب بمالید تا لکه های بعدی را دفع کنید. این تکنیک 10-14 روز پس از نصب یا تجدید دوغاب بهترین کارایی را دارد .


توجه: بحث های زیادی در مورد استفاده از بخارشوی برای “تمیز کردن عمیق” دوغاب کاشی شما وجود دارد.

برخی می گویند این یک راه عالی برای احیای کاشی های کثیف است، در حالی که برخی دیگر می گویند می تواند در دراز مدت به دوغاب شما آسیب برساند.

بخارشوی معمولاً به دوغاب‌هایی که شکل خوبی دارند و مهر و موم شده‌اند آسیبی نمی‌رساند، اما اگر کف شما قدیمی‌تر باشد یا دوغاب به هر نحوی آسیب دیده باشد، بخار می‌تواند آسیب را تسریع کند و ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد حفره و تغییر رنگ شود. استفاده مکرر نیز می تواند خطر آسیب را افزایش دهد.

با این نکات در مورد نحوه رنگ آمیزی گروت، کاشی قدیمی خود را دوباره جدید کنید
هر چند وقت یکبار کف کاشی را تمیز کنید
برای اینکه کاشی خود را تمیز و بدون بقایای ظاهری نگه دارید، یک برنامه منظم تمیز کردن خشک و مرطوب را توصیه می کنیم.

تمیز کردن خشک: حداقل یک بار در هفته یا هر زمان که بتوانید آشغال ها را به وضوح ببینید (یا احساس کنید) جارو برقی بکشید یا جارو بکشید.