سود پرک کلر پارس که پتانسیل تغییر جهان را دارد

محلول هیدروکسید سدیم به عنوان یک چربی‌گیر قوی برای ظروف نانوایی فولاد ضد زنگ و شیشه استفاده می‌شود. همچنین یک عنصر رایج در پاک کننده های اجاق گاز است.

استفاده متداول از سود پرک کلر پارس در ساخت مواد تمیز کننده برای ماشین لباسشویی است. مواد شوینده شوینده قطعات بر پایه هیدروکسید سدیم از جمله تهاجمی ترین مواد شیمیایی پاک کننده ماشین لباسشویی هستند. عوامل پاک کننده مبتنی بر هیدروکسید سدیم شامل سورفکتانت ها، بازدارنده های زنگ زدگی و کف زدا هستند.

یک دستگاه شستشوی قطعات آب و مواد شوینده را در یک کابینت دربسته گرم می کند و سپس هیدروکسید سدیم گرم شده و آب داغ را بر روی قطعات کثیف تحت فشار قرار می دهد تا آنها را چربی زدایی کند.

در اوایل دهه 1990، زمانی که تری کلرواتان توسط پروتکل مونترال ممنوع شد، هیدروکسید سدیم که به این روش استفاده شد، جایگزین بسیاری از سیستم های مبتنی بر حلال شد. واشرهای قطعات مبتنی بر آب و هیدروکسید سدیم نسبت به روش‌های تمیز کردن مبتنی بر حلال دوست‌دار محیط‌زیست‌تر هستند.
ترشی با سود سوزآور
هیدروکسید سدیم در خانه به عنوان یک نوع درب بازکن برای رفع گرفتگی زهکشی ها استفاده می شود که بیشتر به صورت کریستال خشک یا ژل ضخیم است.

قلیایی چربی ها را حل می کند تا محصولات محلول در آب ایجاد کند. علاوه بر این، پروتئین هایی را هیدرولیز می کند که به عنوان مثال. ب. می تواند در مو ایجاد شود و لوله های آب را مسدود کند.

این واکنش ها با گرمای ایجاد شده در هنگام حل شدن هیدروکسید سدیم و سایر اجزای شیمیایی پاک کننده در آب تسریع می شوند. چنین پاک کننده های تخلیه قلیایی و نسخه های اسیدی آنها بسیار سوزاننده هستند و باید با احتیاط زیادی از آنها استفاده کرد.