سویا در بازار ازاد امروز که برای خرید آن باید در صف بایستید

سویا به رفع اختلالات خواب کمک می کند.
یکی از مزایای اولیه سویا در بازار ازاد امروز این است که بسیاری نمی دانند که سویا می تواند به تسکین علائم اختلال خواب کمک کند. به گفته متخصصان سلامت، دانه سویا می تواند به کاهش بروز بی خوابی همراه با سایر اختلالات خواب کمک کند.

از آنجایی که سویا حاوی مقادیر بالایی منیزیم است که با افزایش کیفیت، آرامش و طول مدت خواب شما مرتبط است، افزودن آن به رژیم غذایی روزانه مفید خواهد بود.

به غیر از این، طبق یک مطالعه ، سویا دارای ترکیباتی مانند استروژن است که به زنان یائسه کمک می کند تا خوابی با کیفیت داشته باشند.

سویا ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند
خوردن سویا یک راه موثر برای کنترل و پیشگیری از دیابت است. بر اساس مطالعات متعدد، سویا توانایی افزایش گیرنده های انسولین در بدن را دارد.

در نتیجه، می تواند در وهله اول از بروز دیابت جلوگیری کند یا اگر قبلاً از آن رنج می برید، می تواند به مدیریت موثر بیماری کمک کند. علاوه بر این، محتوای کربوهیدرات موجود در سویا بسیار کم است، که آن را به یک غذای عالی ضد دیابت تبدیل می کند.

بررسی انجام شده در مورد ارتباط سویای تخمیر شده در رژیم غذایی آسیایی نشان داده است که ممکن است به جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع 2 کمک کند.

خوردن سویا سطح قند خون شما را کنترل می‌کند و به لطف ایزوفلاون‌های سویا، مطمئن می‌شود که افزایش نمی‌یابد. ایزوفلاون ها کنترل گلوکز را بهبود می بخشد و مقاومت به انسولین را در بدن کاهش می دهد. این روند را به تاخیر می اندازد و به دیابتی ها کمک می کند.

طبق مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا، آهن و مس دو ماده معدنی ضروری هستند که به وفور در سویا یافت می شوند. هر دو جزء برای تولید گلبول های قرمز خون (RBCs) حیاتی هستند.

ایزوفلاون های سویا به سطح اکسید نیتریک در زنان یائسه کمک کرد. عملکردهای عروقی مانند گردش خون را بهبود می بخشد.

به گفته متخصصان سلامت، با داشتن مقدار مناسب گلبول های قرمز در بدن، سیستم های اندام ضروری از جمله اندام های انتهایی بدن، می توانند اکسیژن و جریان خون مناسبی را که برای عملکرد موثر نیاز دارند، دریافت کنند. با افزایش گلبول های قرمز، بدن شما حداکثر فعالیت متابولیک را تجربه می کند.