سیم خاردار دیوار که برای تزئینات داخلی خانه ای از آن ها استفاده شد

در میان انواع مختلف سیم خاردار، سیم خاردار دوبل به دلیل لبه های چهار گوش امنیت بیشتری را ارائه می دهد.
در یک سیم خاردار دوتایی، هر یک از خارهای امتداد سیم با چرخاندن دو سیم خاردار به همدیگر به گونه‌ای که انتهای چهار پر را تشکیل می‌دهند، ساخته می‌شوند.

سیم های خاردار دوتایی به سیم خاردار دیوار چهار نقطه ای نیز معروف هستند زیرا در هر خار دارای 4 لبه نوک تیز هستند. از آنجایی که دارای لبه های نوک تیزتر است، سیم های خاردار دوگانه محافظت بیشتری را ارائه می دهند و از متجاوزان جلوگیری می کنند.

سیم خاردار پیچ و تاب معمولی
انواع سیم خاردار از تکنیک های مختلفی برای پیچاندن خارهای استفاده شده استفاده می کنند. سیم خاردار معمولی به عنوان روش سنتی در نظر گرفته می شود و تعادل خوبی بین هزینه و کارایی ارائه می دهد.
اینها همچنین به عنوان انواع سیم خاردار پیچ خورده سنتی شناخته می شوند. این شامل دو رشته است که در یک جهت به هم پیچیده شده اند. این نوع سیم خاردار جایی است که تعادل بین هزینه، اثربخشی و تعمیر و نگهداری وجود دارد.

سیم های خاردار لبه های نوک تیز حصار سیمی را تشکیل می دهند. در سیم خاردار تابیده معمولی، این خارها بین دو رشته سیم اصلی تابیده می شود.

این پیچ و تاب های سنتی معمولاً برای ایمن سازی محیط ها و ایجاد حصار در مناطق دولتی و محدود استفاده می شود. سیم های گالوانیزه برای جلوگیری از خوردگی استفاده می شود.

سیم خاردار پیچش معکوس
سیم خاردار تاب معکوس از سیم های دو رشته ای ساخته شده است که در جهت مخالف به هم تابیده شده اند. این باعث می شود تارها با اطمینان بیشتری به یکدیگر متصل شوند و از جدا شدن رشته ها جلوگیری می کند.

در یک پیچ معمولی، سیم‌های خاردار بین دو رشته سیم پیچ می‌شوند، اما در نوع پیچش معکوس، سیم خاردار در بالای سیم‌های رشته‌ای تابیده می‌شود. این به افزایش بیشتر چسبندگی کمک می کند.

سیم خاردار روکش پی وی سی
انواع نرده های سیم خاردار نیز با توجه به مواد مورد استفاده متفاوت است. سیم های خاردار با روکش pvc دارای یک لایه پلیمری پلاستیکی اضافی هستند که به عنوان پوشش محافظ استفاده می شود.