شکلات تلخ ضد سرطان که درون آن بلیط بخت آزمایی لاتاری پیدا شده است

فواید خوردن روزانه شکلات تلخ
با نام Tchocolatl Almyan در حدود قرن چهارم قبل از میلاد توسعه یافت.

C نوشیدنی شگفت انگیزی که یکی از خدایان به حساب می آید، اعتقاد بر این است که در دانه های کاکائو Quetzalcoatl، خدای خرد، تجسم یافته است. در واقع، برای آزتک ها آنقدر ارزشمند بود که حتی به عنوان ارز نیز عمل می کرد.

بر اساس افسانه، خدای Quetzalcoatl درخت شکلات تلخ ضد سرطان را به انسان داد و او پس از اینکه متوجه شد تمام گیاهان کاکائو خشک شده اند، آخرین دانه کاکائو را در Nyonalco (تاباسکوی کنونی) انداخت.

و بعد از مدت کوتاهی دانه های زیر دستش شکوفا شد و تا به امروز باقی مانده است.

در آن زمان، Tchocolatl یک نوشیدنی رقیق و تلخ بود که با پوره ذرت، بلغور یا شراب مخلوط می شد و همیشه سرد سرو می شد.

نه تنها نوشیدنی اصیل خدایان در نظر گرفته می شد، بلکه به دلیل مواد محرک مختلف آن، دارای خواص تقویت کننده قوای جنسی و ابزاری قدرتمند بود.

با این حال، تا رسیدن آن به اسپانیا در حدود قرن شانزدهم بود که شکر به آن اضافه شد و در نهایت به یک غذا و نوشیدنی بسیار محبوب، به ویژه در میان طبقات حاکم آن زمان تبدیل شد.

امروزه در همه سوپرمارکت ها شکلات هایی با طعم های بسیار متفاوت پیدا می کنیم.

نه تنها محبوب ترین و محبوب ترین طعم ها (مانند شکلات شیری و شکلات تلخ)، بلکه گزینه های خوشمزه ای مانند شکلات با پرتقال و نعناع، ​​ماست … حتی شکلات دم کرده با یک شربت فوق العاده.

اما از نظر تغذیه ای و بهداشتی، خوردن شکلات شیری یا شکلات سفید برای انتخاب شکلات تلخ چندان رایج نیست .

شکلات تلخ چیست؟
شکلات تلخ به آن شکلاتی گفته می شود که دارای حداقل درصد کاکائو است و جز مقداری شیرین کننده و برخی ترکیبات یا مواد دیگر برای حفظ آن هیچ ماده دیگری در ترکیب آن وجود ندارد.