شیره انگور شهرکرد جایزه ویژه رتبه یک کنکور

مصرف روزانه شیره انگور بیش از 3 تا 4 ماه نشان داده است که عملکرد حافظه را در بزرگسالان با اختلال شناختی خفیف بهبود می بخشد و فشار خون را در بزرگسالان پرفشاری خون کاهش می دهد.

این مزایا احتمالاً ناشی از غلظت بالای پلی فنول ها در CGJ است.

افزایش استرس می تواند عملکرد شناختی را مختل کند و فشار خون را بالا ببرد.

بنابراین، ما تأثیر بالقوه سودمند را در افرادی با سبک زندگی تا حدودی استرس زا و سخت بررسی کردیم.

ما به دنبال بررسی اثرات مصرف روزانه شیره انگور شهرکرد به مدت 12 هفته بر عملکرد شناختی، عملکرد رانندگی و فشار خون در مادران شاغل سالم و میانسال بودیم.

بیست و پنج مادر سالم (40 تا 50 ساله) از کودکان پیش‌نوجوان که برای 30 ساعت در هفته کار می‌کردند، 12 اونس (355 میلی‌لیتر) CGJ (حاوی 777 میلی‌گرم پلی‌فنول کل) یا انرژی‌زا و طعم‌دار مصرف کردند، و دارونما مطابق با ظاهر روزانه به مدت 12 هفته طبق یک طرح متقاطع تصادفی با شستشوی 4 هفته ای.

حافظه کلامی و فضایی، عملکرد اجرایی، توجه، فشار خون و خلق و خوی در ابتدا و در هفته های 6 و 12 مورد ارزیابی قرار گرفت.

بلافاصله پس از باتری شناختی، یک نمونه فرعی از 17 زن ارزیابی عملکرد رانندگی را در شبیه ساز رانندگی دانشگاه لیدز تکمیل کردند. وظیفه رانندگی 25 دقیقه ای از شرکت کنندگان می خواست که با سرعت و جهت یک وسیله نقلیه سرب مطابقت داشته باشند.

در نتیجه بهبود قابل توجهی در حافظه فضایی فوری و عملکرد رانندگی پس از CGJ نسبت به دارونما مشاهده شد.

شواهدی مبنی بر اثر پایدار CGJ وجود داشت به طوری که شرکت کنندگانی که CGJ را در بازوی 1 دریافت کردند، عملکرد بهتری در بازوی دارونما داشتند.

مزایای شناختی مرتبط با مصرف طولانی‌مدت آب انگور غنی از فلاونوئید منحصر به بزرگسالان با اختلال شناختی خفیف نیست. علاوه بر این، این مزایای شناختی در کارهای پیچیده روزمره مانند رانندگی آشکار است.

اثرات ممکن است فراتر از قطع مصرف فلاونوئیدها باقی بمانند، و مطالعات آینده باید به دقت طول شستشو را در طرح های متقاطع در نظر بگیرند.