فواید مختلف پسته

مردم برای مدت طولانی پسته می خورند – در واقع در عهد عتیق کتاب مقدس به این مغز کمی شیرین اشاره شده است (دقیقاً پیدایش 43:11) و از دهه 1880 به ایالات متحده وارد شده است.

پسته، که در واقع دانه‌های خوراکی درخت پسته بادامی خام است، زمانی نماد و خوراکی لذیذ برای بورژواها بود، اما اکنون به طور گسترده کشت می‌شود و تقریباً برای هر کسی که می‌خواهد یک میان‌وعده مغذی داشته باشد، در دسترس است. (950 مزرعه در نیومکزیکو، کالیفرنیا و آریزونا این محصول را تولید می‌کنند!) جای تعجب نیست که ما به روش‌های بی‌شماری برای مصرف آن‌ها فکر کرده‌ایم، از برشته کردن و انداختن آن‌ها روی سالاد گرفته تا مخلوط کردن آنها با ژلاتو و محصولات پخته شده.

پسته واقعاً در هر وعده غذایی یا میان‌وعده‌ای جای دارد – این بستگی به میزان دوست داشتن آن‌ها و میزان خلاقیت شما دارد. پسته خرد شده را روی ماست یونانی بپاشید. یک رویه سالم بر پایه پسته برای ماهی آسیاب کنید. یا آنها را با ادویه و مرکبات در فر بپزید.

و دلیل بیشتری برای خرید پسته از خواربار فروشی فراتر از طعم آنها وجود دارد: پسته فوق العاده سالم و سرشار از فواید است و به گفته امی گورین، ام اس، RDN، یک متخصص تغذیه گیاهی و صاحب غذای گیاهی در استمفورد. ، می‌توان گفت، آنها ممکن است همان چیزی باشند که برای اطمینان از رسیدن به اهداف غذایی روزانه خود به آن نیاز دارید.

همه آجیل ها برای شما مفید هستند، اما این 8 آجیل سالم ترین هستند
مهمترین فواید پسته برای سلامتی
پسته یک پروتئین کامل است.
گورین می گوید پسته یکی از آجیل های پر پروتئین است. او می‌گوید: پسته منبع فوق‌العاده‌ای از پروتئین گیاهی است و در واقع یک منبع پروتئین کامل است و در هر وعده 1/4 فنجان، 6 گرم پروتئین ارائه می‌کند. این بدان معناست که آنها به سوخت بدن شما با تمام 9 اسید آمینه ضروری کمک می کنند.

به طور معمول، منابع پروتئین گیاهی ممکن است تمام اسیدهای آمینه ضروری را نداشته باشند، به این معنی که برای به دست آوردن همه چیز باید منابع را با هم ترکیب کنید، اما پسته یکی از معدود مواردی است که همه چیز مورد نیاز شما را فراهم می کند.

پسته یکی از آجیل های پر فیبر است.
رژیم غذایی غنی از فیبر می تواند کلسترول و فشار خون شما را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. پسته فیبر بیشتری نسبت به سایر آجیل ها دارد و آن را به گزینه ای عالی برای میان وعده تبدیل می کند. گورین می گوید در هر 1/4 فنجان پسته، 3 گرم فیبر دریافت می کنید.

پسته حاوی چربی سالم است.
بسیاری از مردم از محتوای چربی موجود در آجیل، از جمله پسته خام تازه، نگران هستند و به اشتباه سلامت آنها را نادیده می گیرند. Gorin اطمینان می دهد که محتوای چربی آنها (در حد اعتدال) از مزایای آن نمی کاهد. چربی های اشباع نشده موجود در پسته نه تنها احساس سیری را افزایش می دهند، بلکه به کاهش کلسترول نیز کمک می کنند. او می‌گوید: «پسته فیبر و چربی‌های غیراشباع بهتری برای شما فراهم می‌کند. سه پروتئین، فیبر و چربی به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید و انرژی پایداری را فراهم می‌کند».

پسته حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است.
پسته به طور کلی غنی از مواد مغذی است، اما محتوای B6 آن قابل توجه است. یک رژیم غذایی متعادل سرشار از ویتامین B6 به پیشگیری از بیماری هایی مانند کم خونی کمک می کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. همچنین برای ساخت عضلات ضروری است زیرا به بدن شما در پردازش اسیدهای آمینه کمک می کند. یک مشت پسته احمد آقایی خام 30 درصد از ارزش توصیه شده روزانه این ماده مغذی مهم را به شما می دهد.

پسته همچنین حاوی مقادیر کمتری از ویتامین‌های دیگر در کمپلکس B از جمله تیامین (B1) و فولات (B9) است.

این 12 غذای سالم سرشار از ویتامین B هستند
پسته چندین آنتی اکسیدان دارد.
دوستداران پسته نیز دارای آنتی اکسیدان هستند. ترکیبات موجود در پسته مانند لوتئین، بتاکاروتن و گاما توکوفرول به معکوس کردن اثرات آسیب سلولی کمک می کند.

دستور پخت پسته
برای یک میان وعده سالم، می‌توانید انواع پسته بسته‌بندی شده را چه به صورت پوسته‌دار یا پوسته‌دار از فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید و مستقیماً از کیسه آن‌ها را میل کنید. گورین خوردن پسته‌های طعم‌دار، مانند نمک و سرکه دریایی بدون پوسته Wonderful Pistachios را دوست دارد، زیرا خوردن میان‌وعده را برای شما جالب‌تر می‌کند. او می‌گوید: «وقتی هوس نمک و سرکه چیپس‌های سیب‌زمینی می‌کنم، این چیپس‌های سیب‌زمینی کار را انجام می‌دهند – و همچنین پروتئین، چربی سالم و فیبرم را دریافت می‌کنم.

اگر به دنبال راه‌های خلاقانه برای گنجاندن پسته فندقی در آشپزی و پخت خود هستید، این دستور العمل‌های خوشمزه را برای الهام گرفتن بررسی کنید.

  • منابع:
  1. RDs Are Nuts About Pistachios—Here Are 5 Reasons They’re So Good for You
  • تبلیغات:
  1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
  2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
  3. فردی که با فروش کلیه خود توانست پولدار شود!
  4. پکیج و رادیاتورهای ترکیبی الکتریکی EHC