قابلمه استیل ترامونتینا که خودش اتوماتیک غذا درست می کند

برای تمیز کردن یک ماهیتابه چدنی، باید چند نکته را در نظر داشته باشید تا آن را به درستی تمیز کنید. برای شروع، نصف فنجان نمک کوشر را روی ماهیتابه بریزید و سپس آن را با دستمال کاغذی بمالید.

هر گونه گرد و غبار یا ناخالصی را از بین می برد. پس از انجام این کار، آن را با آب گرم و صابون بشویید و بلافاصله خشک کنید. بعد از استفاده زیاد، ممکن است لازم باشد تابه را با روغن گیاهی یا کانولا روغن بزنید و حتی ممکن است لازم باشد تابه را در فر با دمای 450 درجه به مدت 30 دقیقه گرم کنید تا سطح آن نسبت به زمانی که شروع شده تیره تر شود.


انواع چدن
چدن خالی
چدن خالی قبل از استفاده باید چاشنی شود. فرآیند چاشنی به قابلمه استیل ترامونتینا و ماهی تابه شما سطحی نچسب می دهد که برای همیشه ماندگار است. پس از چاشنی شدن آنها باید از خیساندن و شستن آنها با صابون خودداری کنید. بهترین راه برای تمیز کردن آنها فقط پاک کردن آنها با پارچه است.
چدن با روکش مینا
چدن با روکش مینا تمام مزایای چدن را فراهم می کند. مزیت این نوع چدن این است که به نگهداری و نظافت کمتری نیاز دارد. با این حال، برخی از غذاها به خوبی در چدن پخته نمی شوند. غذاهای اسیدی با آن واکنش نشان می دهند و پوشش را از بین می برند. در این صورت فقط باید ماهیتابه خود را دوباره مزه دار کنید.
سرامیک

ظروف سرامیکی یک عایق عالی هستند، بنابراین به سرعت به گرما واکنش نشان نمی دهند. معمولاً می‌توان آن را به شکل یک کاسرول یا اشکال دیگر یافت که برای پخت آهسته در دمای ثابت عالی هستند.

سبک تر از چدن است، اما شکننده تر است. سه دسته وجود دارد: چینی، ظروف سنگی و سفالی.