لوله پلی اتیلن آب و عبور قدرت عجیب فشار لوله های آب شهری

فواید همانطور که قبلاً ذکر شد، لوله پلی اتیلن آب HDPE با قطر بزرگ در مقایسه با موادی که معمولاً در سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شوند، به دلیل ویژگی‌های مکانیکی‌شان، که در طول زمان بهبود یافته‌اند، مزایایی را نشان داده‌اند. در زیر برخی از مزایای درک شده در طول استفاده از مواد را فهرست می کنیم.

چابکی برای مونتاژ در شرایط مساعد برای جوشکاری (عدم بارندگی و سهولت تغذیه دستگاه جوش) امکان انجام چهار جوش بین لوله های HDPE 1200 میلی متری DN وجود دارد. طول هر نوار لوله 12 متر است.

در یک روز امکان دویدن امتداد 60 متری وجود دارد. از طرفی برای جوشکاری لوله فولادی با قطر یکسان، با در نظر گرفتن یک پاس آب بندی، یک پاس ریشه، دو پاس پرکننده و تکمیل اتصال جوشی، با دو جوشکار مجرب و آموزش دیده، در شرایط مساعد یکسان انجام می شود.

در بالا ذکر شد، در یک روز امکان انجام دو جوش وجود دارد. از آنجایی که هر میله لوله فولادی 6 متر طول دارد، در همان دوره می توان یک کشش فقط 18 متر را اجرا کرد.

سپس مشاهده می شود که برای لوله های با قطر بزرگ، که در آن جوش لوله فولادی بیشتر طول می کشد، با استفاده از HDPE بهره وری بالاتر است.

سهولت حرکت قسمتی از لوله HDPE با بیل مکانیکی در مواقعی که ضرب الاجل برای لوله گذاری تنگ است، لوله گذاری HDPE به چابکی کمک می کند، زیرا سبک تر و انعطاف پذیرتر است.

جدول I جرم خطی لوله های HDPE، فولادی و چدنی را با قطر اسمی 1200 میلی متر و کلاس فشار PN 10 کیلوگرم بر سانتی متر مربع نشان می دهد.

علاوه بر تفاوت قابل توجه در جرم خطی، یکی دیگر از مزایای HDPE انعطاف پذیری است. در محل‌های نصب اصلی آب با دسترسی نامناسب و مشکل، استفاده از موادی ضروری است که امکان حرکت در طول‌های زیاد را فراهم می‌کند (شکل 2). – دست‌ها توسط بیل مکانیکی حرکت می‌کنند.