مردی که 100 پسته خشک تازه به فرزند خود هدیه داد

افزودن آجیل به برنامه غذایی خود یک راه خوشمزه و مغذی برای سوخت رسانی به بدن است. مصرف آجیل با فواید خاصی برای سلامتی مرتبط است.

مصرف آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. یک مطالعه کوچک که توسط پرورش دهندگان پسته آمریکایی انجام شد نشان داد که یک رژیم غذایی با چربی متوسط حاوی پسته خشک تازه در مقایسه با یک رژیم غذایی معمولی غربی، فشار خون و مقاومت عروقی را در طول استرس حاد کاهش می دهد.

محتوای فیتواسترول بالای پسته نیز آن را به یک میان وعده سالم برای قلب تبدیل می کند. فیتواسترول ها از گیاهان می آیند، اما از آنجایی که ساختاری مشابه با کلسترول دارند، برای محدود کردن جذب آن با کلسترول رقابت می کنند.

آجیل ها سرشار از پلی فنول ها هستند که با کاهش چاقی همراه است. مزایای کنترل وزن رژیم مدیترانه ای که سرشار از آجیل، زیتون، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل است، به خوبی ثابت شده است.

علاوه بر این، مصرف میان وعده پسته بیشتر از غذاهای آماده مانند چیپس سیب زمینی یا سایر تنقلات فرآوری شده طول می کشد. از آنجایی که قبل از خوردن آجیل باید هر پوسته را بشکافید، به بدن شما این فرصت داده می شود که قبل از پرخوری احساس سیری کند.

مطالعه دیگری که توسط تولیدکنندگان پسته آمریکایی تامین شده بود، روی 30 زن باردار که دیابت حاملگی داشتند یا در مدیریت سطح قند خون مشکل داشتند، تکمیل شد. زنان در این مطالعه یا یک وعده پسته (234 کالری) یا یک وعده نان گندم کامل (240 کالری) بعد از یک شب ناشتا خوردند.

زنانی که پسته خوردند در مقایسه با گروه نان سبوس دار قند خون به میزان قابل توجهی افزایش کمتری داشتند. پاسخ مفید مشابهی با توجه به سطح انسولین مشاهده شد.

این مطالعه نشان می‌دهد که پسته می‌تواند جایگزین مؤثری برای غذاهای کم‌چرب و پر کربوهیدرات برای زنان مبتلا به دیابت بارداری یا اختلال در تحمل گلوکز بارداری باشد.8 تأثیر آن بر قند خون تعجب‌آور نیست، زیرا پسته نسبت به نان سبوس‌دار دارای کربوهیدرات بسیار کمتری است. (12 گرم در مقابل 42 گرم برای سرو