میوه خشک عامل نجات مرگ و میر در جهان!

یک تجزیه و تحلیل جهانی از مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر منتسب به عوامل خطر رفتاری و غذایی نشان می دهد که رژیم های غذایی کم میوه سومین عامل خطر مهم پس از فشار خون بالا و سیگار کشیدن فعال و غیرفعال (دوم) است. عوامل خطر سبک زندگی که مستقیماً یا از طریق شرایطی مانند افزایش فشار خون، گلوکز خون و کلسترول خون عمل می کنند.

شما برای اطلاع از میوه خشک بسته بندی شده می توانید مارا دنبال کنید.

از بین عوامل خطر رژیم غذایی فردی، مصرف کم میوه مهمتر از مصرف نمک زیاد در رژیم غذایی، مصرف الکل، و رژیم های غذایی کم حاوی آجیل و دانه ها، سبزیجات، غلات کامل و ماهی/غذاهای دریایی است.

یکی از توضیح های احتمالی برای نقش مهم میوه ها محتوای مواد مغذی گیاهی آنها از جمله گروه اصلی به نام پلی فنول ها است.

همانطور که می دانید میوه خشک استوایی وارداتی بسیار خوب و عبه صرفه می باشد.

اینها اجزای طبیعی غذاها و نوشیدنی ها هستند که می توانند بر فشار خون و گلوکز خون تأثیر بگذارند و برای کاهش خطر بیماری های مزمن متابولیک مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 پیشنهاد شده اند.

مقایسه کشمش و انگور نشان می‌دهد که خشک‌کردن محتوای پلی‌فنل‌ها و در نتیجه فعالیت آنتی‌اکسیدانی را متمرکز می‌کند و این در مقایسه با سایر میوه‌های خشک سنتی تأیید می‌شود.

مقایسه کشمش و آلو خشک با انگور و آلو تازه نشان می‌دهد که خشک کردن بر محتوای پلی فنول‌های فردی تأثیر می‌گذارد و تفاوت‌های گونه‌ای را برجسته می‌کند.

فراهمی زیستی مواد مغذی گیاهی در حال حاضر به طور کلی درک شده است، اما مزایای آنها بر سلامت و مکانیسم های عمل همچنان بحث برانگیز است.

این موارد در ابتدا در سلول های انسانی در شرایط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت و با مطالعات در مدل های حیوانی آزمایشی و در داوطلبان انسان سالم و در معرض خطر تکمیل شد.

اگرچه بسیاری از مواد مغذی گیاهی آنتی اکسیدان هستند، این مفهوم بر اساس مطالعات آزمایشگاهی است که محتوای آنتی اکسیدانی را به جای عملکرد ارزیابی می کند. اندازه گیری فعالیت آنتی اکسیدانی اساساً محتوای پلی فنول را نشان می دهد، به جای ارائه اطلاعات در مورد تأثیر آن بر سلامت.

مکانیسم‌های عمل پلی‌فنل‌ها بسیار پیچیده‌تر از فعالیت آنتی‌اکسیدانی مستقیم است و شامل اثراتی بر سلامت رگ‌های خونی از طریق گشاد شدن عروق، فرآیندهای اکسیداتیو مختلف در سلول‌ها مانند تولید سوپراکسید، و جذب مواد مغذی و متابولیسم انرژی از جمله گلوکز است.

تحقیقات نشان داده است که پلی فنول ها می توانند افزایش قند خون پس از صرف غذا را کاهش دهند که برای سلامتی مفید است. یک مطالعه با مقایسه بزرگسالان کم تحرک، افراد مبتلا به دیابت و ورزشکاران استقامتی نشان داد که پاسخ گلوکز به کشمش در این گروه ها تفاوت چندانی ندارد.

با این حال، تنوع بسیار بیشتری در پاسخ به انسولین وجود دارد، که نشان می‌دهد بزرگسالان سالم انسولین کمتری برای به دست آوردن همان پاسخ گلیسمی تولید می‌کنند. این امر نیاز به بررسی در سایر گروه های جمعیتی مانند افراد چاق و همچنین مقایسه پاسخ به میوه خشک و تازه دارد.

پلی فنل ها توسط میکروبیوتای کولون و متابولیت های میکروبیوم از پلی فنل ها و سایر مواد مغذی گیاهی تخمیر می شوند، علاوه بر ترکیبات اصلی موجود در میوه های خشک، به طور بالقوه می توانند به مزایای سلامتی کمک کنند.

در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد میوه های خشک در مورد این موضوع وجود دارد و این زمینه دیگری برای تحقیقات آینده است.

روندهای کنونی در الگوهای غذا خوردن نشان می دهد که میان وعده در حال فراگیر شدن است. یک مطالعه گزارش داد که میانگین تعداد دفعات غذا خوردن 6 بار در روز (محدوده دهک 3-10) بود که منعکس کننده الگوهای غذایی نامنظم روزانه است که در طول روز پخش شده است.

تنقلات با مفاهیمی مانند غذای ناسالم یا کالری خالی همراه است و غذاهای میان وعده اغلب در زمینه از دست دادن کنترل اشتها، چاقی و مصرف بیش از حد مورد اشاره قرار می گیرند.

بنابراین، انتخاب‌های غذایی که «میان‌وعده‌های سالم» را تشکیل می‌دهند، توصیه می‌شوند، و شناسایی غذاهایی که به بهبود کنترل اشتها کمک می‌کنند، یک حوزه کلیدی تحقیق است.

یکی از روش‌های تحقیقات کنونی بررسی این موضوع است که آیا میوه خشک اصفهان سنتی می‌توانند یک استراتژی مفید برای بهبود کنترل اشتها به دلیل خوش طعم بودن بالا و شاخص گلیسمی پایین باشند.

  • منابع:
    1. Dried fruit and public health – what does the evidence tell us?
  • تبلیغات: 
    1. کنسروی که تاریخ انقضا ندارد
    2. گیاه آلوئه ورا برای موی سر کچلی می آورد!
    3. تجربه شادی بیش از حد با سفر به پاریس
    4. با روشهای معتبر در کوتاهترین زمان پولدار شوید