هلو بشقابی و راز های درمانی عجیب و غریب آن

هلو همراه با ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با آسیب اکسیداتیو، از بدن شما در برابر بیماری ها و پیری محافظت می کنند.

اگر می خواهید بیشترین آنتی اکسیدان های ممکن را دریافت کنید، هلو بشقابی تازه و رسیده را به عنوان میان وعده خود انتخاب کنید. هلوهای تازه دارای سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان هستند و به نظر می رسد در جلوگیری از آسیب اکسیداتیو موثرتر باشند.

پوست و گوشت هلو هر دو مملو از اسید کافئیک و کاروتنوئیدها هستند که دو نوع آنتی اکسیدان با خواص ضد سرطانی هستند.

هلو همچنین پلی فنول ها را ارائه می دهد، دسته دیگری از آنتی اکسیدان ها که نشان داده شده است که گسترش سلول های سرطانی را محدود می کند و در عین حال رشد آنها را در مطالعات لوله آزمایش کاهش می دهد.

به طور کلی، گنجاندن میوه در رژیم غذایی منظم می تواند به ارتقای سلامت قلب کمک کند. هلو یک میوه دوستدار قلب است زیرا ممکن است چندین عامل خطر بیماری قلبی مانند سطح کلسترول بالا و فشار خون بالا را کاهش دهد.

خواص ضد التهابی موجود در هلو برای کاهش سطح خطرناک کلسترول که می تواند منجر به بیماری قلبی شود، مفید است.

برخی از مطالعات لوله آزمایش نشان داده اند که هلو می تواند به اسیدهای صفراوی، ترکیباتی که توسط کبد از کلسترول تولید می شود، متصل شود. پس از اتصال با هلو، اسیدهای صفراوی دفع می شوند که ممکن است به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند.

علاوه بر این، هلو پتاسیم، ماده مغذی دیگری که می تواند نقش مهمی در کاهش خطر بیماری قلبی داشته باشد، تامین می کند.

این یافته‌ها با تحقیقات بیشتری پشتیبانی می‌شوند که نشان می‌دهد هلو ممکن است به محافظت در برابر سطوح بالای کلسترول LDL – نوع مضر کلسترول – و همچنین سطوح تری گلیسیرید و فشار خون کمک کند.

به این ترتیب، هلو می تواند به مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و سایر اختلالات متابولیک مرتبط با چاقی کمک کند.

علاوه بر سایر مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها، هلو دارای بتاکاروتن و ویتامین C برای حمایت از پوست سالم و درخشان است. بتا کاروتن به عنوان پیش ساز ویتامین A عمل می کند، به این معنی که به راحتی می توان آن را به ویتامین A تبدیل کرد.