پسته خندان قزوین که در زمان انسان های اولیه هم وجود داشت

منبع خوبی از کلسیم ، ریبوفلاوین، فولات، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، روی و غیره است. با خوردن منظم 8 تا 10 عدد پسته می توان از تمام فواید آن بهره برد. ( این مطلب را بخوانید : کمبود روی بر باروری نیز تأثیر می گذارد )

اگر پسته بخورید چه اتفاقی می افتد؟

برای قلب، پسته خندان قزوین منبع خوبی از اسیدهای چرب تک غیراشباع اولئیک و آنتی اکسیدان ها است. مصرف منظم آن باعث کاهش کلسترول مضر به نام LDL در خون و افزایش کلسترول مفید به نام HDL می شود. به همین دلیل پسته برای قلب بسیار مفید است.

برای کاهش وزن
پسته برای کاهش وزن مفید است. ثابت می کند که به دلیل کالری کمتر، پروتئین بیشتر و چربی غیراشباع بیشتر، گزینه بهتری برای کنترل وزن است. در مقایسه با سایر آجیل ها کالری بسیار کمی دارد.

به پوست
استفاده منظم از پسته خشکی پوست را برطرف می کند. روغن پسته به دلیل داشتن ویتامین E فراوان برای پوست نیز بسیار مفید است. این یک مرطوب کننده طبیعی فوق العاده است. استفاده از این روغن روی پوست باعث نرمی و براق شدن پوست می شود.

برای دستگاه گوارش
به دلیل فیبر کافی در پسته، با پاکسازی روده ها به هضم غذا کمک می کند. مقدار زیادی مس در آن وجود دارد. مس برای متابولیسم و ​​تشکیل گلبول های قرمز ضروری است.

بنابراین به حفظ قدرت بدن کمک می کند.

برای داشتن رابطه جنسی
پسته برای رابطه جنسی به مرد قدرت زیادی می دهد. خوردن مداوم پسته به مدت دو تا سه هفته باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی و سفت شدن آلت می شود. این موضوع با بررسی آلت تناسلی با سونوگرافی نیز ثابت شده است.

افراد متاهل در فصل زمستان حتما شیر پسته مصرف کنند. این قدرت جنسی را افزایش می دهد و باعث رضایت می شود.

برای دیابت
پسته برای دیابت مفید است. به دلیل دیابت، پروتئین های موجود در غذا در دسترس بدن نیستند. خوردن پسته می تواند این مشکل را حل کند. پس از مشورت با پزشک می توان پسته را مصرف کرد.