کفش زنانه در ترکیه که شبیه برج ایفل است

کجا و چگونه از کفش و دمپایی نگهداری کنیم – نحوه نگهداری از کفش
کفش‌ها و دمپایی‌ها باید در جایی نگهداری شوند که از گرد و غبار، خاک، رطوبت و غیره محافظت شوند و نور خورشید مستقیماً به آنها نرسد. جاکفشی جاکفشی باید درب دار باشد تا ساییدگی پا عاری از گرد و غبار باشد.

اگر از بیرون آمده‌اید، نباید کفش زنانه در ترکیه را در بیاورید و فوراً در کمد لباس یا جاکفشی بگذارید. زیرا رطوبت داخل آن خشک نمی شود. این می تواند به کفش آسیب برساند. بند ها را باز کنید و پنجه کفش را بیرون بیاورید.

حدود یک ساعت به همین صورت بیرون بگذارید و بگذارید خشک شوند سپس در چنگک کفش نگه دارید تا رطوبت از داخل کفش خارج شود. کفی های قرار داده شده در داخل کفش باید مرتباً تعویض شوند. عدم تغییر کفی باعث آسیب دیدن کفش از داخل می شود.

شکل کفش
به دلیل بد فرم بودن کفش ها ظاهر آن ها خراب می شود. به همین دلیل باید از خراب شدن شکل جلوگیری کرد. برای این کار باید یک درخت کفش در کفش های گران قیمت نگهداری شود. با توجه به شکل پنجه های پای درخت کفش، شکل کفش از خراب شدن محافظت می شود.

در کنار این، رطوبت موجود در کفش را نیز جذب می کنند. اگر درخت کفش وجود نداشته باشد، روزنامه های کهنه باید با فشار دادن آن در کفش پر شود، این کار از خراب شدن شکل و از بین رفتن رطوبت نیز جلوگیری می کند.

درخت کفش

اولین نیاز کفش چرم جلا دادن آن است که باید کیفیت مناسبی داشته باشد و به موقع انجام شود. پولیش باید دو تا سه بار در هفته انجام شود.

جلا دادن روی کفش های چرمی آن ها را مانند نو نگه می دارد. قبل از پولیش، کفش ها را باید با پارچه تمیزی پاک کنید تا گرد و غبار آن پاک شود و تنها پس از آن پولیش شود.